قاسمی | بهگزارش شهرآرانیوز - به نظر میرسد در قسمت سوم
سریال قورباغه داستان کمکم در حالشکل گرفتن است و مخاطب متوجه میشود دقیقا چه چیزی را دنبال میکند.
در این قسمت میبینیم که رامین (
صابر ابر) پس از نجات از مرگ، با دروغی که برای پلیس سرهم کرده است، سرنخ ماجرایی را که با نقشه
نوری (نوید محمدزاده) و صحنهسازی قتل بهوسیله او گم شده بود، دست میگیرد و بازی خود را آغاز میکند.
در این قسمت برعکس قسمتهای پیش وقایع با منطق بیشتری اتفاق میافتد. نشاندادن صحنههایی از مشکلات مالی خانواده رامین و بیانکردن پولهایی که پدرش برای درمان او از دست داده است، به اضافه سکانسی از سرگشتگی و مشکلات مالی پدر فرید (شهروز دلافکار) بار دیگر انگیزه رامین را برای بهدستآوردن پول نوری شعلهور میکند؛ اما مانعی در راه رسیدن به این هدف سر راه او گذاشته شده است. این مانع فرهاد (هادی تسلیمی)، برادر معتاد و بیخانمان فرید است که متوجه پنهانبودن چیزی در قصه قتل برادرش شده است و به همین وسیله رامین را تهدید میکند و با انگیزه به دست آوردن پول همراه او میشود.
درخشش «هادی تسلیمی» در سریال قورباغه
اولین بازی «هادی تسلیمی»، بازیگری که هومن سیدی او را کشف کرده است، در سریال قورباغه به زعم مخاطبان درخشان است. بازی او در نقش فردی معتاد و بیخانمان که بوی پول زیادی به دماغش خورده است، وقتی به چشم میآید که همراه رامین در مقابل نوری قرار میگیرد تا خود را شریک پول خون برادرش کند. با این حال حضورش در صحنه پایانی فیلم تماشاییتر است، وقتی راهی برای فرار از مرگ طراحیشده خود ندارد. در این زمان همه قدرت بازیگری او را میتوان در حالت چهرهاش دید که تصویر به یادماندنیای از حضورش در سریال باقی گذاشته است.
اولین تقابل مستقیم ۲ شخصیت اصلی فیلم
در نیمههای قسمت سوم سریال قورباغه است که اولین تقابل مستقیم رامین و نوری رخ میدهد. این تقابل زیر پوستی از خشم و نفرت هر ۲ طرف اتفاق میافتد و نشانی از دوستی ندارد، اما در دیالوگهایی که بین آنها ردوبدل میشود، احساس پنهانی از آشنایی و ارتباط قدیمی این آنها و همچنین ریشههای نفرت امروزشان نمایان است.
بیشتر بخوانید:
هومن سیدی این دیالوگها را کوتاه طراحی کرده است. میتوان گفت دیالوگهایی که بین این ۲ آشنای قدیم و حریف امروز ردوبدل میشود، آهنگی خشمآلود در دل خود دارد که بخشی از آن مربوط به واژگانی است که هومن سیدی در فیلمهایش به کار میبرد. این تقابل پیشزمینه تقابلهای جدیتر این ۲ شخصیت اصلی سریال است که در قسمتهای بعدی مخاطبان انتظار آن را میکشند.
نکته مهم دیگر در قسمت سوم سریال قورباغه پایان تکاندهندهای است که بسیار بکر به نظر میرسد. این سکانس مربوط به زمانی است که رامین تصمیم میگیرد مزاحم خود، برادر فرید، را از سر راه بردارد. او با دادن پول زیاد به سردسته خلافکارانی که در ازای گرفتن پول، به معتادان مواد مخدر تزریق میکند، نقشه قتل فرهاد، برادر فرید، را میکشد.
در صحنه اثرگذاری که دست فرهاد از لای میلههای فلزی کشیده میشود تا مقدار زیادی مواد مخدر به او تزریق شود، میتوان بخشی از خلاقیت هومن سیدی، کارگردان سریال، را به وضوح دید.
شاید این پایان تکاندهنده که بخشی دیگر از وجود رامین را در مرداب دروغها و پنهانکاریهایش فرو میبرد، مخاطبان را به رضایت نسبی درباره ادامه داستان برساند، آن هم باتوجهبه حرفوحدیثهای فراوانی که درباره کپیبودن سریال قورباغه از فیلم سینمایی «نفرت» (۱۹۹۵)، ساخته متیو کاسوویتس، وجود دارد.